Pekin buduje sieć szybkich kolei na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w 2022

  • Data publikacji: 09.01.2019, 16:48

Trwa budowa najistotniejszej sieci kolei dużych prędkości, łączącej Pekin z dzielnicą Chongli w Zhangjiakou, budowaną na Zimowe Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w 2022 roku.

 

Według danych ECN, tory zostały już położone na odcinku kolejowym w Chongli.

Jesteśmy gotowi stawić czoła zarówno technicznym wyzwaniom, jak i niekorzystnym warunkom pogodowym - powiedział Cui Shuangjie, kierownik projektu kolei Chongli.

 

Szacuje się, że układanie trasy dla sieci, które zdaniem organizatorów skróci czas podróży pomiędzy ośrodkami olimpijskimi i paraolimpijskimi od ponad trzech godzin do zaledwie 50 minut, zostanie zakończone do końca maja. Nastąpi wówczas regulacja toru, która potrwa do lipca, a testy będą miały miejsce pod koniec roku.

 

Chińscy urzędnicy wielokrotnie odmawiali ujawnienia kosztów sieci kolejowej podczas składania ofert na igrzyska, twierdząc, że jest to "niezwiązane z ofertą". Twierdzenie to można jednak zakwestionować, szczególnie dlatego, że jest ono uważane za kluczową część planu transportu sportowców i urzędników, a także widzów. Szacuje się, że koszt sieci wynosi około 7,14 miliarda EUR.

 

Pekin, który był także gospodarzem Letnich Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w 2008 roku, będzie siedzibą sportów zimowych na Igrzyskach i będzie gościł curling, hokej na lodzie i łyżwiarstwo. Większość imprez narciarskich odbędzie się w Zhangjiakou, położonym w północno-zachodniej części Pekinu.