Tokio 2020: Coca-Cola i Ajinomoto rozwija umowy sponsorskie

  • Data publikacji: 29.11.2018, 15:08

Japoński oddział koncernu Coca-Coli oraz japońska korporacja Ajinomoto Group rozszerzają swoje umowy sponsorskie na letnie Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie, które odbędą się w Tokio w 2020 roku. Dwudniowe spotkanie Stowarzyszenia Narodowych Komitetów Olimpijskich zbiegło się w czasie z podpisaniem umów na partnerów w nowo dodanych kategoriach. Coca-Cola i Ajinomoto zostały sponsorem kaw ziarnistych oraz rozpuszczalnych.

 

Gigantyczny koncern  napojów Coca-Coli jest już partnerem olimpijskim należącym do Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (IOC). Z kolei japońska korporacja Ajinomoto, która specjalizuje się w produkcji artykułów zarówno spożywczych jak i farmaceutycznych w 2016 roku dołączyła do listy partnerów Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Wtedy właśnie światowy lider wśród producentów wysokiej jakości żywności podpisał umowę jako sponsor przypraw, zup w proszku oraz gotowej mrożonej żywności.

 

Japońska korporacja Ajinomoto została wyznaczona na złotego partnera Japońskiego Komitetu Olimpijskiego w 2009 roku. Kolejną umowę podpisała z Japońskim Stowarzyszeniem Sportu Paraolimpijskiego, aby zapewnić wsparcie sportowcom. Warto zauważyć, iż złoty partner to najwyższe wyróżnienie oraz najwyższy poziom dla Ajinomoto jako sponsora.

 

Poza tym zarówno Ajinomoto jak i Coca-Cola posiadają status oficjalnych partnerów Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020. Status ten jest równoznaczny z byciem krajowym sponsorem. Z kolei krajowi partnerzy są postrzegani jako klucz do skutecznego funkcjonowania strategii Tokio 2020. Zaangażowane w krajowe partnerstwo firmy przyznały prawa do używania swoich znaków towarowych jako oznaczeń olimpijskich oraz paraolimpijskich, zdjęć, emblematów, maskotek, a także sloganów.

 

 

Źródło: Inside The Games