146 dni do Tokio: zespół HACKist teamFFF zwycięża w konkursie Open Innovation Challenge

  • Data publikacji: 29.02.2020, 19:30

Przedstawiciele Tokio 2020 wyłonili zwycięzców w konkursie technologicznym, który zorganizowali we wrześniu. Miał on na celu stworzenie możliwości zaangażowania się kibiców oraz zachęcenie do udziału
w igrzyskach. 

 

Konkurs był współfinansowany przez Alibaba Cloud i Intel, Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) oraz The Olympic Partners (TOP). Zwyciężył zespół HACKist teamFFF, który stworzył aplikację mobilną dla kibiców przydatną w trakcie wydarzeń sportowych na igrzyskach w Tokio. Aplikacja była wynikiem projektu "FanForFun - podziel się emocjami związanymi z olimpijskim sportem". 

 

„Współpraca Alibaba Cloud i Intel oraz wsparcie MKOl były kluczowymi czynnikami sukcesu tego otwartego konkursu innowacji - pierwszego w historii igrzysk olimpijskich” - powiedział Tachi Takashi, dyrektor wykonawczy usług technologicznych w Tokio 2020.

 

W sumie do konkursu zgłosiło się 29 drużyn z siedmiu krajów: z Kanady, Chin, Niemiec, Japonii, Filipin, Chińskiego Tajpej i Stanów Zjednoczonych. Po pierwszej weryfikacji do dalszej pracy zaproszono 12 zespołów, a następnie wybrano 7 z nich, spośród których wyłoniono laureatów. 

 

„Myśląc o sporcie i technologii, zawsze istniało wiele sposobów na śledzenie wydarzeń sportowych, w tym poprzez transmisje na żywo”, powiedział Ooyama Takafumi, członek zwycięskiej drużyny. "Zastanawialiśmy się jednak, czy technologia może zapewnić widzom bardziej realistyczne doznania". 

 

Komitet organizacyjny ma nadzieję, że zaproponowane w konkursie rozwiązania, będą mogły pozostać w użyciu i być rozwijane również w kolejnych latach podczas imprez sportowych najwyższej rangi. Ma to być swego rodzaju "spadek" po Tokio 2020.