Tenis stołowy - MŚJ: siostry Węgrzyn z brązowym medalem

  • Dodał: Bartosz Szafran
  • Data publikacji: 01.12.2019, 12:24

Katarzyna i Anna Węgrzyn przegrały w półfinale juniorskich mistrzostw świata w tenisie stołowym z Chinkami Man Kuai i Xunyao Shi i stanęły na najniższym stopniu podium.

 

Medal zdobyty przez Kasię i Anię jest trzecim w historii polskim krążkiem na mistrzostwach świata juniorów, ale pierwszym wywalczonym w konkurencjach indywidualnych (brązowe medale wywalczyły drużyny dziewcząt w 2007 roku i chłopców sześć lat później). Jeśli dziewczyny będą mądrze prowadzone przez trenerów, to przed nimi wielka przyszłość w dorosłym tenisie stołowym. Warto wspomnieć, ze juniorskie medale miały na koncie takie sławy jak Dmitrij Ovtcharov, Elizabeta Samara czy Fan Zhendong.

 

Dzisiejszy mecz Polki przegrały 0:3, jednak nie było to jednostronne widowisko. Panny Węgrzyn dzielnie walczyły, nie traciły do faworyzowanych rywalek wielu punktów, ale w każdym z setów Chinki były o cień lepsze. Końcowy wynik z perspektywy sióstr Węgrzyn brzmiał ostatecznie 9:11, 8:11, 7:11. Chinki w wielkim finale nie dały radom Japonkom Miyuu Kihara i Miyu Nagasaki, przegrywając 0:3.

 

Mistrzynie debla nie poprzestały na jednym finale. Kihara wraz z Yukiya Uda wygrali finał miksta, pokonując Chińczyków Yingbin Xu i Xunyao Shi. Natomiast Nagasaki okazała się najlepsza w singlu. W decydującej grze pokonała swoją rodaczkę Haruna Ojio.

 

W finałach męskich triumfowali Chińczycy. W singlu Peng Xiang pokonał 4:0 Szweda Trulsa Moregarda, a w deblu Yebo Liu i Yingbin Xu również bez straty seta zwyciężyli Rosjan Vladimira Sidorenko i Artema Tikhonova. Jeśli chodzi o nacje europejskie, to jeszcze brązowy medal w deblu wywalczyły Francuzki Camille Lutz i Prithika Pavde.

 

Wyniki dzisiejszych półfinałów i finałów TUTAJ

Bartosz Szafran

Od wielu wielu lat związany ze sportem czynnie jako biegający, zawodowo jako sędzia i medyk oraz hobbystycznie jako piszący wcześniej na ig24, teraz tu. Ponadto wielbiciel dobrych książek, który spróbuje sił w pisaniu o czytaniu.