Badminton - German Open: debel gra dalej, mikst odpada

  • Dodał: Bartosz Szafran
  • Data publikacji: 26.02.2019, 13:24

Adam Cwalina i Miłosz Bochat awansowali do turnieju głównego badmintonowego German Open. Sztuka ta nie udała się Pawłowi Śmiłowskiemu i Magdalenie Świerczyńskiej.

 

Turniej w Muelheim an der Rurh należy do cyklu BWF World Tour Super 300 i ma bardzo mocną obsadę, stąd dwie nasze pary, które się doń zgłosiły musiały zagrać w jednostopniowych eliminacjach. 

 

Adam i Miłosz trafili na Niemców Bjaerne Geissa i Jana Voelkera, nieco niżej notowanych w rankingu światowym. Stoczyli z nimi wyrównany, zwłaszcza w pierwszym secie bój. Na ogół prowadzili Polacy, ale nie była to znacząca przewaga. Musieli grać bardzo uważnie i dokładnie, bo Niemcy każdy błąd wykorzystywali. Jednak już przy pierwszej okazji Cwalina z Bochatem zapisali set na swoim koncie. W drugim polski duet z wymiany na wymianę grał coraz lepiej i stopniowo budował przewagę, która sięgnęła nawet 7 punktów. Ostatecznie Polacy wygrali i tę partię i awansowali do turnieju zasadniczego. 

 

W eliminacjach miksta wystąpili Paweł Śmiłowski i Magdalena Świerczyńska. Nasza para w ostatnich dniach jest w nieco gorszej formie i niestety dziś to potwierdziła. Przeciwnikami byli niżej notowani Holendrzy Ruben Jille i Imke van der Aar. Niestety różnicy rankingowej na korcie nie było widać, jeśli już w drugą stronę. W pierwszym secie Holendrzy zaliczyli długą serię wygranych wymian od stanu 6:4 do 12:4. Tak zbudowanej przewagi już nie dało się odrobić, choć gra w drugiej połowie partii była wyrównana. O wyniku drugiego seta zadecydował sam początek, po którym polska para przegrywała 0:4. Rywale utrzymali to niewielkie prowadzenie do decydujących fragmentów, zwyciężając ostatecznie 21:17. 

 

Wyniki Polaków TUTAJ

Bartosz Szafran

Od wielu wielu lat związany ze sportem czynnie jako biegający, zawodowo jako sędzia i medyk oraz hobbystycznie jako piszący wcześniej na ig24, teraz tu. Ponadto wielbiciel dobrych książek, który spróbuje sił w pisaniu o czytaniu.